tisdag 3 februari 2009

Filippinska kids

Här kommer en samling med Filippinernas framtid. Vet inte hur det hamnade sig att jag fick så mycket bilder på Filippinska barn. Men i vilket fall som helst tycker jag personligen att dessa bilder blev riktigt bra. Har börjat gillar porträtt foto än mer, och dessa barn har alla något i blicken eller ansiktsuttrycket som fångade mina känslor. Kan inte säga att jag har någon personlig favorit, men några av dem får en att känns sig ledsen och man känner nästan dessa barns lidande, medan andra får en att le och skratta inombords.

Ska inte säga att det fanns många gatubarn på Fillipinerna, men det fanns, och ett gatubarn är väl ett för mycket. Men det flesta av dessa bilder är som ni ser, mycket glad små barn fulla av lek, lite så man önskar sig tillbaka till den åldern...




Den här pojken satt ensam under sitt solskydd på en busshållplats, medan de andra killarna spelade basket på andra sidan vägen.



Ett av gatubarnen som vi träffade på i Cebu. Han tiggde tillsammans med sin familj utanför det centrala torget. Finns mycket som får en att känna sig illa till mods i hans ögon.



Den här lilla killen fotade jag från bussen vid ett rödljus där han med sin syster hängde på mittrefugen, i på en i vardera riktningen fyrfilig väg i Manila. Här har han precis fått en majskolv av en bilist som stannade för rödljuset.




Samma kille tillsammans med sin syster.



Här är grannkillarna till Kontiki-resort som vi bodde på i Cebu. Det här glidarna hängde nästan varje dag runt båtarna och badade och lekte, hoppade från pontonerna. Tog cirka fyra sekunder från att vi anlänt med båten innan det var uppe och latjade.



Samma killar som åter posar för kamerna på båtpontonen.




Här är en syskonskara som stod och väntade på att föräldrarna skulle bli klara med sina ärenden. Observera lill-tjejen som blygt tittarfram bakom pelaren.




Under vår lilla promenad på söndagen träffade vi på ett gäng barn som alla hälsade och vinkade mer än glatt och så fort det såg att man hade en kamera ställde de upp för en pose. Här är det "handsome"- posen.



Det här var den klart sötaste lilla tjejen, hon kom springande efter oss och ropandes "take my picture sir, take my picture" lite lätt lespande som småbarn gör. Så det var inte så mycket att göra, jag smälte i alla fall för henne, och som ni ser blev hon mycket glad över att få vara med på bild. Kanske en blivande fotomodell...



Kommer mer bilder, som visar lite mer av själva Filippinerna än vad dessa kids gör, det här är enligt mig bara bra bilder, lite skryt... Men mer bilder komme när jag vaknat ur från dvalan jag befinner mig i nu.

1 kommentar:

  1. Bara att ha hittat en svenskspråkig blogg här tycker jag är värt ett pris. Sen att ha hittat en bra svenskspråkig blogg är värt ett än större pris. Bara dina bilder gör det värt att smygläsa här. Dina tankar och ditt filosoferande är underbart att läsa. Din blogg har blivit min kvällslektyr. Skriv mer, har snart läst igenom alla inlägg.

    SvaraRadera