söndag 22 februari 2009

Otippad helg...

... Det är lördag kväll, jag ligger slött i soffan och börjar fundera på att laga mig en middag. Telefonen ringer, 5 min senare är jag på väg ut ur lägenheten, på väg mot Scandinavium. Jag har blivit hästägare! Inte så farligt som det låter, men har uppenbarligen levt 1000-tals småtjejers våta drömmar denna helgen...

...Jag har alltså vart på Göteborg HorseShow, tillsammans med 1000 småtjejer, en hel del mammor, rätt mycket minkpälsar och ett kompani slipsklädda herremän med stora plånböcker. Anledningen till detta ytterst otippade besök kom sig av att det fanns en extra "ägar" plats, och anledningen till ägarplatserna var att min käre vän från åland, Heidi, var på besök med sitt jobb. Det vill säga tre stycken hopphästar i kostar-miljoner-euro-klassen. Så snäll som hon är gav hon oss VIP biljetter modell bättre så vi kunde glida omkring i stallen med och hälsa på henne.




Här är en av "mina" hästar, med schweitsiekse ryttaren David Etter vid rodret.




Coolast idag, och igår, var ändå fyrspanns körningen. Trots att det är hästar, dom stör hockeysässongen, och alla andra anledningar med att det är flickaktigt m.m. så är det förbannat coolt när de kommer i fullgalopp och rundar så det sprutar sand upp på läktaren. Som speedway fast miljövänligare..


Tror det förövrigt var vinnarekipaget...

Ungerska ekipaget, som var ett av de vackraste med sina vita hästar.

Gratis är gott, nya upplevelser skoj och otippade händelser gör vardagen lite roligare. Tack Heidi för en trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Fina bilder än en gång :)
    Mest av allt garvade jag dock åt "din" ryttare, som hittat hästens roder!..so far är det något jag inte lyckats med ;)

    SvaraRadera
  2. Bittert var ordet! Jag blir bitter över dina underbara bilder, faaaabulöst.
    Vad har du för kamera?

    SvaraRadera
  3. Daniel Etter, heter han! ;) Fast när jag var hästägare på Helsinki horseshow så visste jag inte vad min häst hette när jag stod vid entrén..var tvungen att ringa till stallet och fråga. =P Visst är det spännande, en helt egen värld. Lite som TSR-samma gäng, olika hamnar..
    Hoppas du kramade syrran hårt!!

    SvaraRadera
  4. Åh fuskis, vill också kolla på fiiiina hästar, haha!! Hoppas allt är fint med dig =) Kram

    SvaraRadera