fredag 5 juni 2009

Puffin vs Fumar 2-5


Dagens lilla post i väntan på min återfunna inspiration är mitt största frustrationsobjekt, Fåglar.

Fota fåglar är ett litet helvete. Här nedan är i alla fall 4 bilder på puffins, lunnefågel på svenska språket, eller det något roligare namnet på tyska "Papegaaiduiker" (papegoja dykare).








Måste ändå säga att den här bilden är den mest talande för alla de 150bilderna jag sköt den dagen. Fågeljävlar... har säkert 2000 bilder på suddiga fåglar.


Men som tur är finns det lite trevligare fåglar med, som är något lättare att fota, där är Stormfågeln nog den som är lättast, just eftersom den glider fram centimeter över vågtopparna med en enorm skicklighet. Har nog aldrig sett dem ta i någon vågtopp utan de följer varje våg och dyker sedan ner i nästa dal. Fantastiskt vacker fågel, tillhör mina absoluta favoriter...












Det tre sista bilderna är från Svalbard. Kom på att jag skulle kunna göra en rätt långt fågelinlägg.. men det får vara bra nu.

1 kommentar: