söndag 24 oktober 2010

Grovt ofredande



24102010

5 dagar avklarade / 90isch kvar. För mig och förmodligen för alla hemma låter de som att jag har en hel evighet kvar ombord. Men här ombord får man rätt bra perspektiv på tillvaron. De finns de som har de värre här ombord, ca 1300 stycken. Dessa signar kontrakt som varar 10 månader. Så de finns alltså här ombord, killar som jobbar 12h om dagen med att mangla tvätt. 12 h om dagen står de nere, utan att se en tillstymmelse till dagsljus och manglar lakan, borddukar och stryker skjortor. Kan tyckas de är ett skit jobb, men jag vill nästan lova att killarna som diskar har de värre. Eller för den delen de som är tvungna att städa hytter 10 månader i sträck...

Själv har jag fått ett rätt bra körschema, varierande och snurrar runt mellan olika department. Så jag lever någon form av lyxliv ombord, glider runt och gör lite vad jag känner för. Följer med olika personer var dag och lär mig hur den här världen fungerar. Än är jag inte bitter, skulle vara förvånad om jag inte har blivit det om 10 veckor och skulle jag mot förmodan inte vara de så har det gått utför.

Finns en annan grupp här ombord som kör långkontrakt, var 5 ur cabarén som mönstrade av idag, efter TVÅ år ombord. Fy för helvete vad man måste vara trött på livet efter två år ombord, själv hade jag nog hoppat redan efter 6 månader.

Nu är vi åter i Singapore, och lämnar i kväll för Pukhet, så imorgon blir jag av med min Thailands- oskuld, som jag hoppades skulle vara för lång tid. Får se de som påtvingat; grovt ofredande är de trots allt.

Nog ljuget för denna gång, åter på onsdag med nya lögner.

Fair Winds


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar